KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ 09 Şubat 2021, 15:38
T.C.
BOZDOĞAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç
MADDE 1-(1) Belediyemiz tarafından vatandaşlarımızın kültürel gereksinimlerini karşılamak,geliştirmek, uygun ve çağdaş bir yurttaş olarak uygarca bir yaşam sürdürmelerini sağlamak;tarihsel ve doğal zengin turizm potansiyeline sahip ilimizin turizm ve tanıtımına katkıda bulunmak ve bu alanda halkımızın ekonomik yönden yararlanmasına olanak oluşturma amacını yaşama geçirmek ve ortak varlığımız; doğal, tarihsel kaynak ve zenginliklerin korunarak uygun şekilde kullanılmasının yanı sıra Belediye sınırları içerisinde yaşamlarını sürdüren, özellikle herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşunun sağlık olanak ve yardımlarından yararlanamayan kesimine koruyucu, önleyici ve tedavi edici sağlık hizmetlerinin yanı sıra sosyal nitelikli işlevlerin gerçekleştirilmesini sağlamak , kurulacak spor alanları ve sportif
etkinliklerle toplumun her kesiminin spora dahil olması, açılacak meslek edindirme
kurslarıyla üreten bir toplum olma yolunda ilerlemeyi sağlamak, kimsesiz ve yardıma muhtaç vatandaşlarımıza sosyal destekte bulunmak, gençlerin ve çocukların zararlı alışkanlıklardan uzak kalmasını sağlayacak projeler geliştirmek, gelecek kuşaklara kendi mesleki alanlarında yetkili ve bilgili elemanların yetiştirilmesi amaçlanarak, güzel sanatlar dalında eğitim ve projelerin desteklenerek çağdaş gençliğin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Kapsam
MADDE 2-(1) Bu Yönetmelik Bozdoğan Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün kuruluş ,görev ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmenlik, 03/07/2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Yasası'nın 15/b ve 18/m maddeleri ile yürürlükte olan diğer yasa ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-(1) Bu Yönetmelikte yer alan
Belediye :AYDIN/Bozdoğan Belediyesi
Başkanlık :Bozdoğan Belediye Başkanlığı
Müdürlük :Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Personel :Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünde görevli tüm personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
MADDE 5- (1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü bir müdür ve yeteri kadar
personelden oluşur.
- a) Müdür
- b) Kültür ve Sosyal İşler Personeli
Bağlılık
MADDE 6- (1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Belediye Başkanına bağlıdır.Belediye Başkanı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü üzerindeki yetkilerini Belediye Başkan Yardımcısına devredebilir.
Atama , usul ve nitelikleri
MADDE 7- (1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünde görev alacak müdür ve şeflik unvanları için;
a)657 sayılı devlet memurları kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen şartları
taşıyan ve Belediye memurlarının tabi olduğu görevde yükselme yönetmeliği hükümlerine göre sicil, öğrenim ve hizmet şartlarını taşıyanlardan
b)Müdür olmak için en az dört yıllık
c)Şef olmak için en az iki yıllık okul mezunu olması şarttır.
Kültür ve Sosyal İşler Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları :
MADDE-8 (1) Görevleri
- a) Yöneticilerin genel ve ortak görev yetki ve sorumluluklarına ilişkin hükümleri yerine
getirmek
- b) Birimi yönetmek, yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını sağlamak, birimler
arası görevlendirmeleri yapmak,
- c) Gelen giden evrakı incelemek
ç) Birimin Kurumlar ve Müdürlükler arası yazışmalarını yapmak ve bilgi alışverişinde
bulunmak
- d) Birim personelinin göreve devam/devamsızlığını izlemek
- e) Müdürlüğün çalışma planı, program ve bütçesini hazırlamak
- f) Görev alanı ile ilgili çalışmalarda düşük maliyet yüksek kalite ve verimlilik hedefleri
ile hareket etmek ve personelini bu konuda teşvik etmek, bilinçlendirmek
- g) Sorumluluğu altındaki faaliyetlerle ilgili bilgi akışı, kayıt, rapor ve yazışmaların, ilgili
yasa yönetmelik, kanun hükmünde kararname, iç talimat ve kurallara uygun olarak
düzenlenmesini , saklanmasını ve gerekiyorsa gizliliğini sağlamak
ğ) Başkanlık tarafından belirlenen usul, sınır ve talimatlar çerçevesinde Belediyeyi
temsil etmek, verilen görevleri yerine getirmek
- h) Belediyenin Kültür ve Sosyal Çalışmalarına esas olmak üzere yıllık program
yapmak, onaylatmak onaylanan programın uygulanmasını sağlamak
ı) Görev ve yetkilerini Belediyenin menfaatlerini ve itibarını koruyacak ve olumlu
imajını yükseltecek doğrultuda kullanmak
- i) Birimin ve Belediyenin görevlerinin etkin ve verimli bir şekilde yerine
getirilebilmesini sağlayacak, yürütülecek göreve uygun nitelikli, personelin
seçilmesini sağlayacak sistemi tespit etmek ve geliştirmek
- j) Personelin kişilik ve özlük haklarını koruyarak, mahiyetinde ki memurlara
hakkaniyet ve eşitlik içinde davranmak
- k) Hizmet kalitesini yükseltecek kişisel ve mesleki eğitim programları hazırlamak ve
bununla ilgili yayın ve bilgi kaynaklarından faydalanılmasını sağlamak
- l) Yetkisini kanun tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslar içinde kullanmak
- m) Kültür ve Sosyal amaçlı hazırlanmış çalışmaları takip edip,güncel halde
tutarak,belde sakinlerini Kültürel ve sosyal açıdan talep isteklerine göre
çalışmalarda bulunmak
- n) Kursların niteliklerini belirlemek alınacak kursiyerlerin özelliklerini belirlemek
- o) Meslek Edindirme Kurslarını belde sakinlerinin taleplerine ve diğer kamu kurum ve
kuruluşları ile Sivil Toplum Kuruluşlarının çalışmalarını da dikkate almak.
ö) Müdürlüğü ile ilgili yasaları derlemek, uygulamak, tüzük ve yönetmelik taslaklarını
yasalara göre hazırlamak
- p) Yapılan tüm etkinliklerde belde sakinlerinin memnuniyetlerini belirleyecek
çalışmalarda bulunmak,
(2) Yetkileri
- a) Başkanlık Makamınca verilen tüm yetkileri kullanmak
- b) Müdürlüğün tüm görevlerinin yürütülmesinde, koordinasyonu sağlamak, personeli
denetlemek, çalışmalarda eşgüdümü sağlamak,
- c) Personeli arasında çalışma düzeninin sağlanması için görev bölümü yapmak
ç) İşyerinde davranışa ilişkin ilkeleri tespit etmek disiplini sağlayıcı önlemler almak
- d) Geçici olarak görevinden ayrılması halinde yerine vekalet edecek kişiyi belirlemek
ve amirine teklif etmek
- e) Her yıl bütçe taslağını hazırlayıp Başkanlık Makamına sunmak ve ilgili mevzuat ve
belirlenen esaslar çerçevesinde müdürlüğünün bütçesini kullanmak
- f) Uyarma ve kınama cezası vermek
- g) Personel alım ilkelerini saptamak
ğ) Personele izin vermek
- h) Müdürlükler ve birimler arası yazışmalar yapmak
ı) Uyuşmazlık ve anlaşmazlıkları çözümlemek
(3) Sorumlulukları
- a) Yetkili mercilere hesap vermekten
- b) Kültürel ve Sosyal amaçlı projeler geliştirmek,güncellemek toplumun taleplerini
dikkate almak
- c) Müdürlüğünün işlemlerinin düzenli ve tam olarak yürütülmesi için gerekli çabayı
göstermemekten, ihmal ve ilgisizlikten, yetkilerini ve görevlerini gereği gibi
kullanmamaktan ötürü Başkanlık Makamına ve bağlı olduğu Başkan Yardımcısına
karşı sorumludur.
ç) Mahiyetindeki memurlara kanunlara aykırı emir veremez ve hususi menfaat
sağlayacak bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez, borç alamaz.
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün Görevleri;
MADDE 9- (1) Kültür, Sanat ve Sosyal İşler
Görevleri;
- a) Başkanlığın personel ihtiyacını ve personelin göreve alınma ve görevden ayrılma
ilkelerini tespit etmek ve uygulanmasını sağlamak,
- b) Belediye tarafından Tiyatro Kursları açılmasını sağlamak
- c) Belediye tarafından kurulan Kültür Merkezlerini idare etmek, buralarda yapılan
faaliyetleri kontrol etmek.
ç) Belediyemize ait hasta taşıma aracı ile vatandaşlarımıza sağlık hizmetlerinde yardımcı ve gerektiğinde refakat hizmeti sağlamak.
- d) Festival ve şenlikler düzenlemek
- e) Belediyenin amaç, ilke ve hedeflerine uygun olarak her türlü kültür etkinliğini
planlamak,uygulamak ve değerlendirmek.
- f) Belediye olarak hem şehriler arasında sosyal ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi ve
kültürel değerlerin korunması konusunda gerekli çalışmaları yapar.
- g) Yürütülecek görevlere uygun, nitelikli personelin seçilmesini sağlayacak sistemi
tespit etmek ve geliştirmek,
ğ) Belediye sınırları içerisindeki muhtaçlar, engelliler, şehit ve gazi ailelerini belirlemek
ve bunlara yönelik projeler hazırlayıp, uygulamak.
ı) Engelli vatandaşlarımız için engelsiz yaşam projeleri hazırlamak ve onların topluma
entegrasyonuna yardımcı olmak,
- i) Yardıma muhtaç, kimsesiz, yaşlı vatandaşlara ve engellilere yardım amacıyla
barınma, eğitim, tedavi, rehabilitasyon merkezleri için projeler geliştirmek ve
uygulamak,
- j) Yaşlılar evi, düşkünler evi kurmak; çocukları korumak gözetmek, fakirlere öksüzlere
yardım etmek.
- k) Muhtaç durumdaki kişilere ayni ve nakdi yardım yapmak ve başka kurum ve
kuruluşlar tarafından yapılan yardımlara lojistik destek sağlamak.
- l) Belediye hizmetlerinin vatandaşlarımıza daha iyi anlatılabilmesi ve vatandaşlarımızın taleplerinin daha süratli alınabilmesi için “Bozdoğan Belediyesi İletişim Birimlerini” oluşturmak.
- m) Belde halkı için her türlü sosyal içerikli faaliyetleri gerçekleştirmek, faaliyetlerin
sonuçlarını değerlendirmek.
- n) Hasta taşıma aracıyla (Ambulans) hizmeti vermek.
(2) Meslek edindirme ve projeler
Görevleri ;
- a) Belde halkının, bilgi ve beceri düzeyinin yükseltilmesi için diğer Kamu Kurum ve
Kuruluşları, Sivil Toplum Kuruluşları ve üniversitelerle koordineli kültürel,mesleki ve
teknik eğitim programları üretip, uygulamak ve uygulama sonuçlarını
değerlendirmek.
- b) Nitelikli kalifiye eleman kazandırılmasına katkıda bulunmak,
- c) Topluma ekonomik ve kültürel destek vermek amacıyla projeler geliştirmek,
ç) İnsanlarımızın işsizlikten kaynaklanan psikolojik ve sağlık sorunlarını giderme de
yardımcı olacak faaliyetlerde bulunmak.
- d) Çalışan insanlarımızın mesleki becerilerini geliştirmek.
- e) Ev hanımlarına aile bütçesini destekleyici beceri kursları vermek, kurslarda
ürettiklerini sürekli olarak sergileyebilecekleri alanlar oluşturmak.
- f) Kentin gelişme dinamikleri ve ekonomik dönüşümdeki rolü Belediyemizce geri
kalmış bölge ve semtleri destekleme projeleri hazırlamak.
- g) Avrupa Birliği fonlarından faydalanmak, AB fonlarını yöneten ve ülke genelinde
teklif çağrılarına bölge ve yöremizin sorunlarını içeren projeler hazırlamak ve
kazanılan projeleri uygulamak.
ğ) Türkiye Kalkınma Ajansı, Güney EgeKalkınma Ajansı’nın tekliflerine küçük ölçekli
alt yapı ve sosyal içerikli projeler hazırlayarak yerel bölgesel gelişmenin
desteklenmesi.
- f) Yerel yönetimler olarak verilecek mesleki eğitimler sonucu bilgi, beceri kazandırılan
branşlarda iş geliştirme merkezleri oluşturmak.
ı) Gelişen Dünya ve Türkiye’de Yenileşme ve Gelişmede Sosyal Diyalogun
arttırılması için halkın sosyal yaşam seviyesini yükseltecek projeler hazırlamak,uygulamak.
(3) Spor işleri
Görevleri;
- a) Spor turnuvaları ve organizasyonlarını düzenlemek.
- b) Beldede spor alanları ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla çalışmalar yapmak bu
talepleri müdürlüğüne sunmak.
- c) Belediye tarafından verilmesi planlanan spor etkinlikleri ve kurslar için belde
sakinlerinin görüşlerini almak, başkanlık onayından sonra bunların yapılmasını
koordine etmek.
ç) Spor merkezlerinin bakımını ve korunmasını sağlamak, konu ile ilgili talepleri
müdürlüğe iletmek.
- d) Öğrencilere ve amatör spor kulüplerine eğitim hizmeti ve malzeme desteği sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yöneticilerin Genel ve Ortak Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10- (1) Planlama-Programlama ;
- a) Amaca ulaşmak için birbirini izleyen belli adımlar biçiminde çalışma planları ve
programlarını hazırlatmak.
- b) Yetkisi içinde olan plan ve programları onaylamak yetkisi içinde olmayanları bir
üst kademedeki yöneticilere onaylatmaktır.
- c) Bu çalışmalar sırasında yasaların çalışma ilke ve koşullarını sınırları içinde
kalmayı gözetmek.
(2) Düzenleme ;
- a) İşle ilgili hizmet boşluklarının veya girişimlerinin olup olmadığını araştırmak
bunları giderici tedbirler almak.
- b) İşin yapılması için gerekli mali kaynak, personel, malzemenin zamanında
sağlanmasını görüp gözetlemek.
(3) Koordinasyon ;
- a) İşin yapılması sırasında hangi birimler ile doğrudan doğruya veya dolaylı ilişkiler
kurulması gerektiğinin ve bu ilişkilerin kapsamını ortaya çıkarmak.
- b) Bu ilişkileri sağlayıcı düzeni kurmak kurulan düzeni ilgili personele duyurmak,
(4) Uygulamalı Yönetim;
- a) Görevi zamanında ve amaca uygun olarak sonuçlandırmak,
- b) Asıl görevle ilgili yazışma, görüş alma, olur çıkartma gibi yan görevleri de
yapmak yaptırmak.
(5) İzleme, denetleme, değerlendirme;
- a) Uygulamanın görevinin yapılışının belli aşamalarında sonuçları öğrenmek üzere
bir değerlendirme düzeni kurmak.
- b) Değerlendirme sırasında ortaya çıkan sorunları çözmek veya çözüm önerisi ile
üst kademeye sunmak.
(6) İnisiyatif ;
Yönetici, kendi biriminin görevine sahip çıkmalı görevi yerine getirmek için
yaratıcı olmalı, önce davranmalı, işi başlatıp sonuçlandırma yeteneği
bulunmalıdır. Yönetici görevin yapılışının her aşamasında Yasaların,
çalışma ilkesi ve koşullarının çizdiği sınıra kadar ilerlemekten
çekinmemelidir.
(7) Seçme ve karar verme;
Yönetici, görevin her safhasında karar verme, kendisine ulaştırılan değişik
çözümler arasında bir seçim yapma, son olarak da bu karar ve seçim
yetkilerinin (her konu için) hangilerini bizzat kullanıp, hangilerine üst
yönetim kademesine aktarması gerektiğine sahip olmalıdır.
(8) Kolaylaştırma;
Yönetici, görevle ilgili bütün işlemleri kolaylaştırmak için devamlı olarak çare
ve tedbirler aramalıdır.
(9) Değiştirme;
Yönetici program uygulamalarında ortaya çıkabilecek değişikliklere uyabilme
niteliği taşımalıdır.
(10) Eldeki kaynaklardan iyi yararlanma;
Yönetici, personel, araç-gereç v.b. kaynaklardan mevcut olanların
hepsinden tam olarak yararlanmayı amaç bilmeli ancak bundan sonra yeni
kaynak isteğinde bulunmalıdır.
(11) Geliştirme;
Yönetici kendi biriminin kuruluşunu, personelini, görevini yerine getirmeyle
ilgili ilke koşul ve işlemlerini sürekli olarak geliştirme yollarını aramalı,
modern yönetim ilkelerindeki gelişmeleri izlemelidir.
(12) Devamlılık;
Yönetici, bütün çalışmaları başından sonuna kadar kesintisiz olarak
planlamalı ve düzenlemelidir.
(13) Liderlik;
Yönetici, tutum ve davranışları ile elemanlarının saygı, itaat ve güvenlerini
sağlamalıdır.
(14) Moral;
a)Yönetici, elemanlarının sorumluluk duygusunu geliştirmeli, kendilerine olan
güven duygularını beslemelidir.
- b) Yönetici görevin yapılması için gerekli ortam, araç ve gereçleri, büro
koşullarını da sağlamalıdır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin ödev ve sorumlulukları
MADDE 11- (1) Ortak Haklar
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nde çalışan tüm personel;
- a) Tetkik işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar.
Bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamada bulunmaz.
- b) Sınıf, etiket ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.
- c) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla
görevli evrakı kendisinden sonraki göreve başlayan personele devretmedikçe
görevinden ayrılamaz.
ç) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel
hakkındaki ahengin sağlanması için herkes gayret gösterir. Olumsuz bir durumda
konu Müdüre yansıtılır. Müdür bu hususta gerekli önlemleri alır.
- d) Mesai bitiminde masa üzerindeki evraklarını kendilerine ait dolap ve masa
gözlerine koyar ve kilitler.
Gelen- giden evraka yapılacak işlemler
MADDE 12-(1)
- a) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Yetkili tarafından havale edilir.
Personel yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla
yükümlüdür.
- b) Gelen ve giden evrak ilgili kayıt defterine tarih ve sayılarına göre kayıt edilir.
Müdürlük dışına yazılan evrak zimmetle ilgili birime gönderilir.
Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 13-(1)
- a) Müdürlükçe yapılan yazışmaların birer örneği konularına göre ayrı ayrı klasörlerde
arşivlenir.
- b) Dosyalama işleminde konularına göre gelen evrak giden evrak ayniyat demirbaş,
genelge ve bildiriler dosyası ayrı ayrı düzenlenir.
MADDE 14- (1)
a)Belediye Birimleri arasındaki yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür.
b)Belediye dışı yazışmalar Başkan yada görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Belediyeler dış yazışmalarını doğrudan yapabilir.
Yürürlük
MADDE 15-(1)
Bu yönetmelik Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16-(1)
Bu yönetmelik hükümlerini Bozdoğan Belediye Başkanı yürütür.