İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ 11 Şubat 2021, 16:04
T.C.
BOZDOĞAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu yönetmeliğin amacı; Bozdoğan Belediyesi Madran Memba Suyu, Meşrubatları İşletmesi Müdürlüğü’ nün görev alanını, sorumluluk ve yetkileri ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu yönetmelik, İşletme Müdürlüğü’ nde ki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu yönetmelik, 03/07/2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Yasası’ nın 15/b ve 18/m maddeleri ile yürürlükte olan diğer yasa ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Belediye: Bozdoğan Belediyesini,
b) Başkan: Bozdoğan Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı: Belediye Başkanı tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen Bozdoğan Belediye Başkan Yardımcısını,
ç) Birim; İşletme Müdürlüğü’ nü,
d) Müdür; Birim Müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından verilen imza yetkisini kullananları,
e) Şef; İşletme Müdürlüğünde kadrolu şef,
f) Personel; Müdür ve şef tanımının dışında ki birim mensuplarını, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 5 – (1) İşletme Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunun 48nci ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” Hükümlerine dayanarak kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6 - (1) İşletme Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür, şef, büro ve hizmetli personelinden oluşur.
(2) Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir;
a) Müdür
b) İşletme Şefliği
Bağlılık
MADDE 7 – (1) İşletme Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya Başkanın görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Personelin unvan ve nitelikleri
MADDE 8 – (1) İşletme Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir;
a) İşletme Müdürü: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlarda ki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
b) Şef: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlarda ki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
c) Memurlar: KPSS sınavı ile 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler doğrultusunda atanır.
ç) İşçiler: Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi Olarak Alınacaklar Hakkında Uygulanacak Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre atanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 9 – (1) Aşağıda belirtilen görevler, 04/01/2002 tarih ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile 22/01/2002tarih ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu kanunların emrettiği hükümler doğrultusunda;
a) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.
b) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
c) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
ç) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
d) Personeli arasında yazılı görev dağılımı yapar.
e) Personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar.
f) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar.
g) Müdürlük Bünyesinde görev yapan şefliklerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar.
ğ) İşletme Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
h) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirir.
ı) Satın alınacak, üretilecek ve tamir ettirilecek tüm malzemeler için limit içinde ise piyasa araştırması yaparak 04/01/2002 tarih ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun doğrudan temin usulü ile temin etmek, limit üzerinde ise ihale yolu ile teminini sağlamak.
i) Satın alınacak, üretilecek ve tamir ettirilecek tüm malzemeler için gerekli idari ve teknik şartnameyi kullanan veya talep eden birimlere hazırlatmak veya temin etmek.
j) Mali yılbaşında ilgili birimlerce talep edilen veya senesi içerisinde yeniden gereksinim duyulan mal ve hizmetleri iç Piyasalardan mevcut yasa ve yönetmelikler dahilinde temin etmek.
k) Müdürlüklerden gelen ihtiyaç taleplerini cins, miktar, vasıf ve kapasite yönünden kontrole tabi tutmak.
l) Tahmini bedel tespiti yapmak ve teklif almak.
m) Tespit edilen tahmini bedelleri ve alınan teklifleri İdari ve Teknik Şartnameleri dahilindetetkik ve karşılaştırarak elde edilen neticeyi gerekli evrak ve dokümanlarla birlikte ihale komisyonuna arz etmek.
n) İhale Kararının kesinleşmesinden sonra ilgili firmalara tebligat yapmak, sözleşmeler hazırlamak ve sonuçlarını talep etmek.
o) Temin edilen demirbaş ve tüketim malzemelerinin kayıt ve saklanmasını sağlamak.
ö) Ayniyat defterine kayıt yapmak, işlemi vize etmek, demirbaş sayısını vermek.
p) Ödeme için muhasebe yetkilisine bildirmek
r) İç piyasadan temin edilen malzemenin teknik şartnameler uyarınca muayene ve kabul komisyonları ile muayenelerini yaptırmak ve bedellerinin ödenmesi için ilgili birimlere tahakkuklarını yaptırmak.
Müdürlük Yetkisi
MADDE 10 – (1) Müdürlük, bu yönetmelikte sayılan görevleri 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 11 – (1) Müdürlük, Başkan tarafından verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün görevi
MADDE 12 – (1) Müdürün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişi olup Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil etmek,
b) Alt birim şefleri arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan yetkililerin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak,
c) Personelin her türlü özlük ve sosyal haklarını izlemek; müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmak,
ç) Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek, denetlemek,
d) Çalışma verimini arttırma amacıyla, mevzuat ve yargı kararları ile ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak,
e) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla her yıl çalışma programı hazırlamak, başkanlığın onayına sunmak, Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi temin etmek,
f) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek,
g) Müdürlüğün görev alanlarına giren konularda kesin kararlar vermek, çeşitli konulara ilişkin farklı yollar ve çözümler arasında son ve kesin seçim yapmak.
Şefin görev yetki ve sorumlulukları
MADDE 13 - (1) Şefin görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Müdürün herhangi bir sebeple bulunmadığı zamanlarda müdürün görevlerini yürütmek,
b) Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmalarından ve personelin devamından sorumlu olmak,
c) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmek, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasını sağlamak,
ç) Müdürlük katına imzaya sunulacak evrakı, yazışma sistemine uygun olarak hazırlatıp imzaya sunmak,
d) Yazıların yürürlükteki prensiplere uygunluğunu, koordinasyon yapılıp yapılmadığını kontrol etmek,
e) Gelen ve giden tüm evrakın kayıt, kontrol ve muhafazasını yapmak,
f) Belli zamanlarda kayıtların karşılığı kapanmayan evrakların araştırmasını yapmak,
g) Kırtasiye malzemesi, büro malzemesi ve eşyasını temin etmek,
ğ)Müdürlükte çalışan personelin her türlü özlük işlemlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
h)Personele ait yıllık izin onaylarını almak,
ı) İzne ayrılan, rapor alan personelin çıkış ve dönüşünü izleyerek Yazı İşleri Müdürlüğüne bildirmek,
i) Müdürlük personelinin sağlık işlemleri ile ilgili işlerini yürütmek, müdürlüğün aylık veyıllık faaliyetleri ile ilgili olarak rapor hazırlamak ve Yazı İşleri Müdürlüğüne iletmek,
j) Müdür tarafından havale edilen evrakı zimmet mukabili ilgilisine verilerek kayıt defterinde bu hususun belirtilmesini sağlamak,
k) Müdürlük yazılarının yetkililerce imzalanmasını müteakip ilgili birimlere intikalini sağlamak,
l) Her türlü genelge, bildiri yönetmelik ve başkanlık emirlerini takip etmek, ilgili personele sirküle etmek ve arşivlemek,
m) Yazışmalarla ilgili evrakın birer suretlerini ilgili dosyada muhafaza etmek,
n) Müdürlükte tutulan defter, dosya ve bilumum evrak, belgelerin arşiv görevlisi tarafından arşivde muhafazasını sağlamak,
o) Müdür tarafından verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek Müdürlüğün memur ve işçi personelinin sosyal ve mali haklar ile ilgili işlemlerinin,
maaş, yanödeme, tedavi giderleri, ikramiye, akbil bileti, emekli ikramiyeleri, kıdem tazminatı vb. işlemlerini takip etmek,
ö) İşletme Müdürlüğü’nün ihale işlemlerini takip etmek, ihale sonrası aylık tahakkukları düzenlemek,
p) Gerekli durumlarda avans ve kredi evrakının hazırlanmasını sağlamak,
r) İşçi personel puantaj cetvellerini düzenlemek,
s) Gerekli olan araştırma konularını belirleyip bu konularda araştırma yapmak veya yaptırmak,
ş) Uzun, orta ve kısa vadeli projeler hazırlamak veya hazırlatmak,
t) Toplanan istatistiki bilgileri bilgisayar ortamında değerlendirerek devamlı kullanılabilir hale getirmek.
(2) İdari Hizmetler Şefliğinin görevleri;
a) İşletme Müdürlüğünün demirbaşlarının taşınır mal yönetmeliğine ve ilgili mevzuata uygun şekilde takibini yapmak,
b) Hizmette bulunan demirbaşlardan hizmet göremeyecek durumda olanları hurdaya ayırma, kayıttan silme veya satılması için önerilerde bulunmak,
c) Demirbaş malzemenin kullanılış esaslarına uyulmasından doğacak zararlara neden olanları tespit etmek ve yasal işlemleri yapmak,
ç) Mal sorumluluğu ile ilgili iş ve işlemleri yerine getirilmesini sağlayıcı tedbir almak,
d) Her mali yıl sonunda mahiyetindeki demirbaş sayımlarının yapılması işlemlerini yürütüp sayımsonucu noksan ve fazlalıkları tespit ederek taşınır konsolide yetkilisine bildirmek,
e) Depolanan mallar ile ilgili geçici kullanım için depo dışına çıkış ve tekrar depoya dönüş sırasındaki yıpranma ve zayiatları takip ederek kayıt altına almak,
f) Hizmet sonrası depoya dönen mallarla ilgili tamir ve temizleme işlemlerini, muhafaza usullerinegöre ambalajlanmasını ve depolanmasını sağlamak,
g) Taşınır mal yönetmeliği çerçevesinde gerekli görevleri yerine getirmek,
ğ) Müdür ve Müdürlükteki diğer yöneticiler tarafından verilecek benzer diğer görevleri yerine getirmek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmetlerin icrası
MADDE 14 - (1) İşletme Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir;
a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak işlenip zimmet defterinekaydedilerek ilgililerine verilir.
b) Görevin planlanması: İşletme Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ve şeflikler tarafından düzenlenen plan
Memurların görev yetki sorumlulukları
MADDE 15 – (1) Memurun görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Müdürlüğün iç ve dış yazışmalarını hazırlar ve takip ederler,
b) Müdürlük emrinde görevli memurlar, kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.
ALTINCI BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 16 – (1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
(3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.
(4) Görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
(5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 17 – (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür.
(2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
YEDİNCİ BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 18 – (1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır.
(2) Müdür tarafından ilgili personele havale edilir.
(3) Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(4) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir.
(5) Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 19 – (1) Müdürlüklerde yapılan yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
(2) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
(3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Denetim ve disiplin hükümleri
MADDE 20 – (1) Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
DOKUZUNCUBÖLÜM
Çeşitli Ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 21 – (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 22 – (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisinin 01.02.2018 tarih ve 24 sayılı kararı ile kabul edilmiş olup ilanından sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.