FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 11 Şubat 2021, 15:46
T.C.
BOZDOĞAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç,Kapsam,Dayanak,Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1 - Bu yönetmeliğin amacı, Bozdoğan Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü'nün kuruluş,görev,yetki ve sorumluluk ve yetkilerini,görevlerin yerine getirilişi ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE 2 - Bu yönetmelik,yürürlükteki ilgili mevzuat çerçevesinde Bozdoğan Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü'nün kuruluş,görev,yetki ve sorumlulukları ile işleyişini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 -
Bu Yönetmelik, 03/07/2005 tarihli 5393 Sayılı Belediye Yasası'nın 15/b ve 18/m maddeleri ile yürürlükte olan diğer yasa ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - Bu yönetmeliğin Uygulanmasında;
a-) Belediye :Bozdoğan Belediyesi
b-) Başkan :Bozdoğan Belediye Başkanı
c-) Birim :Fen İşleri Müdürlüğü
ç-) Müdür :Birim Müdürünü veya Müdür Vekilini ve sadece verilen yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından verilen imza yetkisini kullananlara,
d-) Personel :Müdür tanımının dışındaki birim mensuplarına ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5 - Bozdoğan Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
1) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
2) İnsan ve çevre haklarına saygılı olmak
3) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
4) Uygulanabilir proje üretmek
5) Hesap verebilirlik,
6) Hizmetlerde kalite ve vatandaş memnuniyeti,
7) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
8) Uygulamalarda ve hizmetlerde adalet ve eşitlik,
9) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
10) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkeleri esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 5 - Fen İşleri Müdürlüğü,5393 Sayılı Belediye Kanununun 48'nci maddesi ve Belediye ve bağlı kuruluşları ile Mahalli Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlara göre düzenlenmiştir.
Teşkilat ve Personel Yapısı
MADDE 6 -
1) Fen İşleri Müdürlüğü Personel Yapısı ;
a-) Müdür
b-) Memur(Tekniker)
c-) Sözleşmeli Memurlar
ç-) İşçiler
d-) Diğer Personeller
2) Müdürlüğün Teşkilat Yapısı;Fen İşleri Müdürlüğü Teknik ve İdari Bürodan oluşmaktadır.
a-) Müdür
b-) Teknik Büro
c-) Evrak Kayıt ve Arşiv
ç-) İdari Büro
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Nitelikleri,Görev,Yetki ve Sorumlulukları
Personel Unvan ve Nitelikleri
MADDE 7 -
Fen İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri
a-) Fen İşleri Müdürü: 657 Sayılı Kanununun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun atanır.
b-) Memur: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler doğrultusunda atanır.
c-) İşçiler: Kamu Kurum ve Kuruluşlarının daima kadrolarına ilk defa işçi olarak alınacaklar hakkında uygulanacak sınav yönetmeliği hükümlere göre atanır.
ç-) Sözleşmeli Personel: 5393 Sayılı Belediye Kanunun 49'ncu Maddesine göre personel çalıştırılması.
d-) Diğer Personeller:İdarenin ihtiyaçları doğrultusunda Hizmet Alımı ile personel çalıştırılması.
MADDE 8 -
Fen İşleri Müdürünün Görev Yetki ve Sorumlulukları
a) Fen İşleri Müdürünün Görevleri :
1) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.
2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
3) Belediyemiz sosyal ve ekonomik gelişmesini sağlayacak yatırımlar için;
5393 Sayılı Belediye Kanunu ile Belediyenin görevlerinden sayılan veya Belediye Meclisi tarafından yapımı kararlaştırılan her türlü hizmet, sosyal ve kültür amaçlı binaların, kent donatılarının, altyapı ve üstyapı tesislerinin, park yapım ve mevcut parkların tadilat işlerini mevcut imar planına uygun olarak yaptırmak, temin etmek, kapalı ve açık spor alanlarının ve mevcut tesislerin yapım, onarım ve hizmet ihalelerine ait her türlü proje, etüt, rapor, yaklaşık maliyet, şartname ve protokolleri hazırlamak, ihalelerini gerçekleştirmek. 734 Sayılı Kamu İhale Kanunu gereği muayene, kabul ve diğer komisyonları teşekkül ettirip, üst makamın onayına sunmak,
4) Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin mali durumu ve hizmetin ivediliğini dikkate alarak belirlemek,
5) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,
6) 3194 Sayılı İmar Kanunu çerçevesinde İmar Planı, İmar Kanunu ve Ruhsat ve eklerine aykırı yapıların ilgili birim tarafından yasal iş ve işlemleri sonuçlandırıldıktan ve Fen İşleri Müdürlüğüne intikal etikten sonra inşaat yıkımları yapmak ve yaptırmak
7) Müdürlüğün görevlerini yerine getirecek her türlü malzeme, mal, araç ve personel teminini yasaların mevzuatı çerçevesinde sağlamak,
8) İlçemizdeki diğer kamu kuruluşlarına (AYDEM, TÜRKTELEKOM,ASKİ vb.) ait eksiklikleri tespit etmek, bu eksiklikleri ilgili kuruma iletmek,yapımı için takibini sağlamak,
9) Müdürlük Bünyesinde tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlamak,
10) Müdürlük emrindeki araç ve iş makinelerini sevk ve idare eder, ihtiyaç halinde araç ve iş makinesi alınması veya kiralanması hususunda gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak ve Konusu ile ilgili ihtiyaç duyulan araç, iş makinesi ve yedek parçalarını, yol, altyapı, üstyapı imalat malzemelerini almak, bakım ve depolamalarını yapmak, gerektiğinde kullanmak, mevcut araç ve iş makinelerini çalışır halde bulundurmak
11) Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin konularıyla ilgili eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapmak,
12) İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi, belge ve kolaylık sağlamak,
13) Müdürlüğün faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlar,
14) Astların performansını periyodik olarak değerlendirir, birimde moral ve motivasyonu artırıcı çalışmalar yapmak,
15) Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
16) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek.
17) Arazide yerinde yapılan tespitler ile vatandaşlardan gelen müracaatları yerinde tetkik ederek şikayetlerin çözümünü için gerekli mercilere iletilmesini sağlamak
18) Mevcut yeşil alanların ve parkların bakım, (budama, form budama, yabani ot alımı, çapalama, ilaçlama, gübreleme, temizlik, sulama vs.) ve onarımını yapmak veya ihale yolu ile yaptırmak. Ağaçlandırma çalışmaları yapmak veya yaptırmak.(Toplu ağaçlandırma ve yol, refüj ağaçlandırmaları yapmak)
19)Yeşil alan olarak ayrılan yerleri düzenlemek ve yol, meydan, kavşak, refüj, kaldırım gibi alanların bitkisel düzenlemelerini yapmak; park, çocuk bahçesi, spor sahaları, piknik ve rekreasyon alanları, yaya alanları, meydan ağaçlandırmaları, ağaçlandırma sahaları oluşturmak; mevcut yeşil alanların bakımını, onarımını ve korunmalarını sağlamak
20) Kent içi ulaşımın rahatlaması, şehir estetiğin iyileştirilmesi amacı ile ulaşım planlaması, sokak, meydan ve bahçe aydınlatmaları, yaya yolları düzenlemeleri yapmak, kent mobilyaları yaptırmak ve bunları uygulamak
21) 5216 Sayılı Büyükşehir Kanunu Hükümleri gereğince halen yürütülmekte olan Mezarlık ve defin işleri hizmetlerinin İlçe Belediyelerine devredilmesi ile ilgili 16/04/2014 Tarih ve 22 Sayılı Büyükşehir Meclis Kararına göre yürütülmektedir.
22) 5216 Sayılı Büyükşehir Kanunu Hükümleri gereğince halen yürütülmekte olan 4000 m2 ve üzeri park,bahçe,meydan vb. alanlar ile imar planında genişliği 12 metre ve üzeri olan caddeler dışında kalan alanlar için İlçe Belediyelerine devredilmesi ile ilgili 16/04/2014 Tarih ve 28 Sayılı Büyükşehir Meclis Kararına göre yürütülmektedir.
23) Belediye Meclis ve Encümenine çalışmaları ile ilgili teklif hazırlamak ve onaya sunmak.
24) Belediye sınırları içerisindeki devlete ait tüm okulların, ibadethanelerin bakım, onarım ve bahçelerinin düzenlenmesini, asfalt ve bordür yapılmasını, spor sahalarının yapılmasını, Wc’lerin tamiratlarını, bahçe duvarı ve korkulukların tamiratlarını, iç-dış boyalarının yapılmasını, çatı onarımının yapılmasını, elektrik ve aydınlatma tamiratlarının yapılmasını sağlamak ve yeni hizmet binalarını bütçe imkânları çerçevesinde yapmak
25) 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyeleri Kanunu ile İlçe Belediyelerine verilen görev ve yetkilerden kendisini ilgilendiren konuları takip ederek yapmak ve yaptırmaK.
26) 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'na Göre; İş yerinde alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin belirlenmesi ve uygulanmasının izlenmesi, iş kazası ve meslek hastalıklarının önlenmesi, işçilerin ilk yardım ve acil tedavi ile koruyucu sağlık ve güvenlik hizmetlerinin yürütülmesi amacıyla; bir işyeri hekimi ile gereğinde diğer sağlık personelini görevlendirmekle tehlike sınıfına uygun bir iş güvenliği uzmanı görevlendirerek gerekli çalışmaları yapmak.
27) Mal Alımı, Yapım İşi ve Hizmet Alımı İhalelerinin ihale dosyalarını hazırlamak, keşif ve şartnamelerini tanzim etmek, gerekli onaylarını alarak sonuçlandırmak 28) Ara ve kesin hakedişleri tetkik etmek, hakedişlerle ilgili olarak iş mahallinde gerekli incelemeleri yapmak , tespit edilen eksikleri gidermek ve yapılan hataları düzeltmek suretiyle hakedişleri onaylamak 29) Hakedişlerde süre uzatımı, ceza ve teminat kesintisi konuları ile fiyat farkları hesaplarını incelemek ve kesin şeklini vermek, fiyatı belli olmayan işler için veya gerek görüldüğünde yeni fiyat analizleri oluşturmak veya diğer kurumlardan bu konuda yapılmış analizleri temin etmek ve kullanmak 30) İhale edilen işlerle ilgili her türlü onay ve tebligat yazılarını hazırlamak ve takip etmek. 31) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ile tüm bilgi ve belgeleri tanzim ederek ilgili kurumlara göndermek. 32) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun ilgili maddeleri ve 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu doğrultusunda yapılan her türlü alım, yapım hizmet vb. işlerinin sözleşmelerinin yapılmasını temin etmek. İhale kararlarını, yüklenicilere yasal süresi içinde bİldirmek, sözleşme yapılmasını temin etmek.
33) Yapım ve Hizmet İhalelerinin sonuçlarının 506 Sayılı S.S.K. Kanunu'na göre bildirimini yapmak ve aynı kurumdan ilişiksiz belgesi istemek ve yüklenici veya taşeronun kesin teminatının çözülmesini sağlamak. 34) Yapım, hizmet vb. sözleşmeler sırasında alınan kesin teminat mektuplarını Mali Hizmetler Müdürlüğü'ne teslim etmek ve dosyasına şerh koyarak bilginin devamlılığını sağlamak. 35) Şikayet ve talepleri inceleyerek çözüme ulaştırmak.
b) Fen İşleri Müdürünün Yetkileri :
Fen İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevler yürürlükteki mevzuat ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri, ilgili mevzuat çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
1) Fen İşleri Müdürlüğünü, Başkanlık Makamına karşı temsil etmek. Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.
2) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.
3) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi.
4) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.
5) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi.
6) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.
7) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi.
8) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla
haberleşme yetkisi.
9) Müdürün nitelikleri şunlardır;
a) Müdür kadrosuna atanabilmesi için; 657 Ssayılı Devlet Memurları Kanunu ile Görevde Yükselme Yönetmeliği ve diğer yürürlükteki ilgili mevzuatta belirtilen şartları taşımak.
b) Yöneticilik bilgi ve tecrübesi ile temsil yeteneğine sahip olmak,
c) Belediye ve müdürlüğü ile ilgili mevzuata hâkim olmak.
c) Fen İşleri Müdürünün Sorumlulukları :
Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile yürürlükteki ilgili mevzuatta belirtilen tüm görevleri, plan, program, genel prensipler ve mevzuat kurallarına göre tam ve zamanında, gereken özen ve çabuklukla yerine getirmekle sorumludur. Fen İşleri Müdürlüğü, yaptığı ve görevi olduğu halde yapmadığı hizmetlerin sonucundan dolayı Belediye Başkanına karşı sorumludur.
MADDE- 9
Büro Görevlisinin görev, yetki, sorumluluk ve nitelikleri
1) Başkanlık veya müdürlük adına gelen tüm resmi evrakları teslim almak ve ilgili yerlere ve bilgisayara kaydını yapmak.
2) Gelen-giden evrak ve dosyaların havale ve dosyalama işlemlerini yürütmek.
3) Müdürlüğün yapılacak tüm işlemlerini önceliklerine göre sıralayarak hazırlamak, cevaplandırmak ve dosyalama işlemlerini yaparak arşivde muhafazasını sağlamak.
4) Memur, müdür veya yetkili personelin kendisine tevdi ettiği diğer görevleri yürürlükteki mevzuat hükümleri çerçevesinde tam ve eksiksiz olarak zamanında yapmaktan sorumludur
MADDE-10
Arşiv Görevlisinin görev, yetki, sorumluluk ve nitelikleri
1) Arşive giren ve çıkan tüm dosyaları numaralandırmak, tasnif etmek,
2) Arşiv ile ilgili dosyaların zimmet karşılığı ilgilisine verilmesini ve alınmasını, ilgisi ve yetkisi olmayan, kişilere dosya ve evrak verilmemesini sağlamak.
3) Tüm işlerinde, müdüre bilgi vermek ve bu çalışmalarının yanında müdürün vereceği diğer görevleri de yapmak.
4) Arşiv Görevlisi, müdürlük arşivine giren, çıkan ve arşivde bulunan tüm dosyaların düzenli bir şekilde arşivlenmesi ve muhafazasından sorumludur.
MADDE-11
Sözleşmeli ve diğer birim personelinin, görev, yetki, sorumluluk ve nitelikleri
1) Müdürlükte çalışan sözleşmeli, vekil veya diğer tüm personel, yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda tüm işlerini yerine getirmekle yükümlü olup; hiyerarşik yapıya uygun olarak, sıralı disiplin amirlerine karşı sorumlu oldukları gibi müdüre ve Belediye Başkanına karşı da doğrudan sorumludur.
2) Sözleşmeli ve diğer birim personelinin nitelikleri
Sözleşmeli ve diğer birim personeli, 5393 Sayılı Belediye Yasasının 49'ncu Maddesi ve yürürlükteki diğer ilgili mevzuatın öngördüğü niteliklere göre istihdam edilirler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
MADDE-12
Görev ve Hizmetlerin Planlanması ve Yürütülmesi
Görev ve hizmetlerin planlanması
Fen İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde, yürürlülükteki mevzuata uygun olarak yürütülür.
Görev ve hizmetlerin yürütülmesi
Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri, yürürlükteki yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, gereken özen ve süratle yerine getirmekle yükümlüdür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlüğün birimleri arasında işbirliği:
MADDE-13
1)Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar, toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevdi eder. Ek işlemlerin takibini ve sonuçlandırılmasını sağlar.
4) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin, her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları, bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur.
5)Devir-Teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz
Diğer müdürlük, kurum ve kuruluşlarla koordinasyon:
MADDE-14
1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
2) Kurum dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile diğer şahıslara gönderilen yazışmalar; Belediye Başkanının veya başkan adına yetki verdiği makamın imzası ile gönderilir.
ALTINCI BÖLÜM
Evrak ve Arşiv İşlemleri
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler;
MADDE- 15
1) Müdürlüğe gelen evraklar müdür tarafından ilgili personele havale edilerek işlemlerinin, takibi ve sonuçlandırılması sağlanır.
2) İlgili personel, evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
3) Evraklar, ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır.
4) Gelen ve giden evraklar, ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
MADDE-16
1) Müdürlüğün bütün iş ve işlemleri başkanlık makamı ve müdürün denetiminde yürütülür. Ayrıca teftiş ve denetim görevlileri tarafından da her zaman denetim yapılabilir.
2) Bu tür teftiş ve denetimlerde, denetimcilere yardımcı olunması esastır.
3) Fen İşleri Müdürlüğü emrinde görev yapan tüm personelle ilgili disiplin ve ödül işlemleri, yürürlükteki mevzuata uygun olarak yürütülür.
MADDE-17
Özlük ve Sicil Dosyalarının önemi; Devlet Memurlarının liyakat ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya kamu hizmeti ile ilişkilerinin kesilmelerinde Özlük ve Sicil Dosyaları başlıca dayanaktır.
Bu nedenle;
a) Fen İşleri Müdürlüğünce birimde çalışan tüm personel için birer gölge (özlük) dosyası
düzenlenir.
b) Özlük dosyalarının muhteviyatı; Nüfus cüzdan örneği, öğrenim belgesi, askerlik
belgesi, sağlık kurulu raporu, sabıka kaydı belgesi, nakil evraklarıyla göreve başlama onayından itibaren almış oldukları izin, rapor, performans değerlendirme formları, derece ve kademe ilerlemesi onayları ile diğer evraklardır.
Disiplin cezaları
MADDE-18
Fen İşleri Müdürlüğü emrinde görev yapan tüm personelle ilgili disiplin
işlemleri, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu
Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 4857 Sayılı İş Kanunu Hükümleri ve Belediye ile yetkili sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesi Hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütülür.
Yürürlük
MADDE-19
Bu yönetmelik Belediye Meclisinin 01.02.2018 tarih ve 24 sayılı kararı ile kabul edilmiş olup ilanından sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE-20
Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.